Kategorijas

Pēdējie komentāri

Ziņas  -   «Audi R8 e-tron» kļūst par ātrāko elektromobili pasaulē
The movement is Caliber 3131, which differs from t...
Ziņas  -   3E - Electric HR-V ražots Lietuvā
The satin-finished steel case has a polished bezel...
Ziņas  -   Sacīkšu sporta hibrīds e-mobils startēs Dakārā
The green stamp is a symbol of rolex daydate the ...
Ziņas  -   Jaunais Ford stils tiek atklāts Evos konceptā
The new moon Cellini watch with a white paint with...



Tagu mākonis

Kalendārs

Augusts 2017

Gadu atpakaļGadu uz priekšu
POTCPSSv
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Jaunumu par šo periodu nav

Banner

eco_baner_latvija

Top 5 kas ir jāzin visiem

Fakti

---- 2010.gadā Latvijā nav reģistrēts vel neviens elektromobilis.

---- 2010.gadā Latvijā reģistrēti 800 hibrīdauto.

Elektromobilis, pievienotā vērtība un IKP.

Izvietoja: Admin Izvietots: 11 novembrī 2011 16:47 Kategorija: Videi draudzīga transporta attīstība Latvijā Skatījumu: 2559

ecoauto, elektromobilis

Biznesa interneta portālā nozare.lv atradu interesantu rakstu par elektromobiļiem. Mazliet par izmantošanas perspektīvam, mazliet par finansiālo pusi ja auto tiek ņemts līzingā. Būtu interesanti izanalizēt degvielas izmaksu starpību starp iekšdedzes dzinēju, hibrīdauto, hibrīdauto  ar tehnoloģiju Plug-IN un elektromobili.  Varbūt iegādājoties kādu no šiem vides draudzīgiem autiņiem  ieguvums uz degvielas patēriņa būtu tik liels, ka nosegtu līzinga maksājumu! Bet atbilde uz šo jautājumu sekos  kādā nākamajā rakstā.

Bet tagad raksts no portālā nozare.lv…..

 

Elektromobilis, pievienotā vērtība un IKP.


Kurš šodien izvēlētos elektromobili?

 

Pirmā atbilde - tie, kuri neapmierināti ar benzīna cenu nestabilitāti un kurus satrauc kopējā cenas kāpuma tendence. Otra atbilde – tie, kuri meklē alternatīvus risinājumus, kā kļūt videi draudzīgākiem. Starp citu, reti kurš zina, ka 20. gadsimtā elektromobilis un benzīna auto bija lieli konkurenti. Piemēram, Ņujorkā vien tikai taksi pakalpojumos 1910-os gados tika nodarbināti ap 70 000 elektromobili! Diemžēl izkonkurēt iekšdedzes dzinēju neizdevās…

 

Runājot par secinājumu “elektromobilis šodien”, jautājums patiešām rodas „kāpēc tas ir interesanti un kādēļ šodien?”.

 

Atbilde ir vienkārša. Iegadāties elektromobili šodien, lai ar to aizstātu parasto auto, joprojām ir neizdevīgi. Jo, kamēr braukā pa pilsētu, viss ir kārtībā. Bet tiklīdz jāmēro lielāks attālums, nākas saskarties ar divām lielām problēmām/neērtībām – pirmkārt, elektrības pietiks tikai 100-150 kilometriem un ja vēlēsieties “uzpildīties”, tas aizņems no 30 minūtēm līdz vairākām stundām (atkarībā no „uzpildes” tehnoloģijas), pie nosacījuma, ja vispār varēs atrast vajadzīgo kontaktligzdu… Problēma ir arī esošā elektromobiļa cena, kas joprojām būtiski pārsniedz tradicionālā auto cenu…

 

Vai tas nozīmē, ka elektromobilim nav jēgas? Protams, ka ir jēga!

 

Šodien elektromobilis lieliski derētu kā otra mašīna braucieniem pa pilsētu, izmantojot tikai elektrību, kas padarītu ikmēneša tēriņus (degvielas izmaksas, eļļa, apkope, utt.) būtiski zemākus, salīdzinot ar parasto auto. Galvenie iemesli ir:

- viens kilometrs ar elektrību ir vairāk nekā 4 reizes lētāks nekā ar benzīnu (pie nosacījuma, ka 1kWh maksā 10,74 santīmu un vidējais patēriņš ir 20 kWh uz 100 km, kā arī 1 benzīna litrs maksā 92 santīmus un vidējais benzīna patēriņš pilsētā ir 10 litri/100 km)

- elektromobilis neprasa dzinēju apkopi, eļļas, filtru utt. maiņu;

- tas ir videi draudzīgs;

- tam ir ilgs apkopes intervāls;

- u.c.

 

Tādejādi, ņemot vērā augstākminēto, pie ikmēneša pilsētas noskrējiena 1500 km, ekspluatācijas izdevumu ietaupījums elektromobilim, salīdzinot ar benzīna dzinēja auto, būtu 106 Ls mēnesī par degvielu plus 10 - 20 Ls mēnesī par apkopēm un eļļas maiņu. Jāņem arī vērā, ka benzīna cena tikai augs (jo krājumi pasaulē ir ierobežoti), un augs ātrāk par elektroenerģijas cenu, ar katru gadu elektromobilis kļūst arvien izdevīgāks. Ja elektomobiļa cena neatšķirtos no benzīna auto cenas, es ieteiktu katram iegadāties to pilsētas braucieniem, jo 130Ls ikmēneša ietaupījums nozīmē iespēju ietaupīt aptuveni 9 000 – 10 000Ls vērtas automašīnas iegādei (noformējot to uz 5 gadiem līzingā).

 

Viss izklausās labi. Bet ko darīt ar braukšanas attālumu: vai iespējams apvienot abu auto priekšrocības? Var! Tāds auto jau eksistē - Chevrolet Volt, kas jau ir pārdošanā ASV. Galvenā īpašība ir tā, ka automobilis ar uzlādētu akumulatoru var nobraukt līdz 60 km un ja tomēr akumulators ir iztukšots, tad ieslēdzas parastais benzīna dzinējs, kas, savukārt, ražo elektrību elektrodzinējam, lai ar esošo benzīna tvertni varētu nobraukt vēl 500-900 km! Eleganti! Protams, ir arī BET – Eiropā šāds auto pārdošanā būs tikai 2011. gada beigās (ar nosaukumu Opel Ampera) un tā aptuvenā  cena varētu būt  LVL 30 000 (aptuvenie dati no preses informācijas).

 

Protams, cena pašreiz ir pārāk augsta, lai šāds pirkums atpelnītos, jo cenas starpība ar līdzīgas klases automašīnu ar vienkāršo benzīna dzinēju ir 10–12 tūkstoši latu… Taču jāatzīmē, ka starpība starp parastās elektriskās un parastās benzīna automašīnas cenām diemžēl arī nav būtiski zemāka…

 

Bet tiklīdz starpība starp benzīna un elektrības cenu palielināsies (kas ir ļoti iespējams, jo vairāk naftas pasaulē nebūs), jeb, citiem vārdiem sakot, elektromobiļa pašizmaksa samazināsies (galvenokārt akumulatoru ražošanas tehnoloģiju dēļ), tas viennozīmīgi kļūs par vispieprasītāko transportlīdzekli pasaulē! Dažās valstīs tas vēl ir diskutabls jautājums, jo pretinieki varētu argumentēt, ka tik un tā, lai iegūtu elektrību, jādedzina nafta, bet, kas attiecas uz Latviju, mēs ievērojamu daļa elektroenerģijas iegūstam no atjaunojamiem resursiem – HES. Turklāt, lielāko daļu elektromobiļu varētu uzlādēt pa nakti, kad pieejama lieka enerģijas jauda, kas atvieglotu dzīvi arī visai enerģijas sistēmai…

Es esmu pārliecināts, ka Latvijā ir laiks valstiskā līmenī sākt domāt un rīkoties šajā virzienā – tās varētu būt subsīdijas jeb atvieglojumi elektromobiļa iegādei, kā arī uzlādēšanas staciju būvēšanas atbalsts. Valsts mērogā arī jāatceras, ka pie pārējiem vienādiem nosacījumiem, elektromobilis ietaupa ne tikai uz degvielas izmaksu rēķina, bet arī pievienotu vērtību, kas nav nekas cits, kā Latvijas IKP sastāvdaļa!

 

Rēķinam: ja viens elektromobilis dotu 1 500Ls taupījumu gadā, tad 10 000 elektromobiļi jau 15 miljoni Ls gadā! Protams, to visu nav iespējams realizēt vienas dienas laikā, bet stratēģijai jābūt šajā virzienā, jo Latvijā tikai vieglo automašīnu skaits pārsniedz 800 000!

 

Es piedāvāju katram no mums spert mazu soli šajā virzienā, lai kopā varētu pietuvināt elektromobiļu izmantošanu Latvijas pilsētās. Mūsu uzņēmums, piemēram, ir gatavs piedāvāt speciālus nosacījumus elektromobiļa iegādei. Ko darīsiet jūs?

 

Autors: Jevgenijs Belezjaks

UniCredit Leasing



Tegi: elektromobilis, Elektromobilis, elektromobīlis, hibridauto, Hibrīdauto, hibrīdauto

Apmeklētāju komentārs:

  • Jennymccarthy18
    #1

    Jennymccarthy18 raksta:

    2012-06-26 12:17 | Karma 0
    Cheap <a href=http://www.cbawatches.org>replica watches for sale</a>!

    -----

    Atbildēt
Komentāra pievienošana
Jūsu vārds:
E-mail:
Komentārs:
Priekšskatīšana Palielināt lauku Samazināt lauku
Pusbiezs (Ctrl+B) Kursīvs (Ctrl+I) Pasvītrots (Ctrl+U) Nosvītrots (Ctrl+Shift+S) Pa kreisi (Ctrl+Shift+L) Centrā (Ctrl+Shift+M) Pa labi (Ctrl+Shift+R) Pa abām malām (Ctrl+Shift+J) Horizontāla līnija (Ctrl+H) Atsauces ievietošana (Ctrl+L) E-pasta ievietošana (Ctrl+E) Attēla ievietošana (Ctrl+Shift+I) Markēts saraksts Numurēts saraksts Saraksta rinda Preču zīme Kopiraits Reģistrēts Šrifts Tab Bez BB kodiem
Aizsardība pret botiem:
Kods no attēla:
Eco Auto
Powered by CMS Eleanor © 2017
Lapa ģenerēta 8.984 sekundi(es). Izmantots pieprasījumu: 29. GZIP ieslēgts.
© Copyright